כדורי שוקולד VS כדורי תמרים

כדורי שוקולד

אין יום הולדת ששלם בלי כדורי שוקולד. לא לחינם מוצר זה הוא כל כך פופולרי אצל ילדים ולמען האמת גם אצל מבוגרים.

הרי בסופו של דבר הוא מתכון קל להכנה, ניתן להכין ממנו בכמויות יחסית משמעותיות מבלי לשבור את הראש ותמיד יהיה לו ביקוש בזכות הטעם הממכר והתוספות המיוחדות שאפשר להוסיף עליו. בין אם מדובר בשבבי קוקוס או בפצפוצי סוכריות, מדובר בלהיט בכל מצב ובכל גיל. יחד עם זאת, בשנים האחרונות, ועם העובדה שיותר ויותר אנשים, כולל ילדים גילו את עולם הטבעונות, נכנסו לחיינו גם כדורי תמרים. אלטרנטיבה טבעונית זו הופכת ליותר ויותר פופולרית, בין אם מטעמי מוסר או מטעמי בריאות. מהם היתרונות והחסרונות של כל אחד ממוצרים אלה?

כדורי שוקולד

בסוף, זו האופציה המקורית וזו שרבים מאיתנו אוהבים לחזור אליה ולא לחינם:

  • טעם: בסוף, אין על הטעם של שוקולד. בין אם מדובר בכדורי שוקולד שעשויים משוקולד חלב או כאלו שעשויים משוקולד מריר איכותי, היכולת לחטוף כדור כזה וליהנות בביס אחד מטעם מרוכז של שוקולד ישירות אל הפה היא חסרת תחליף עבור אנשים. הטעם הזה, שעבור רבים הוא טעם הילדות הוא טעם שקשה לשחזר באמצעות מוצרים אחרים ולכן כדורים אלו אהובים על ידי כל כך הרבה אנשים.
  • נקיון: מדובר במוצר נקי במיוחד. גם בשלבי ההכנה וגם בשלב האכילה, לא מדובר במוצר מלכלך, קל מאוד לעטוף אותו ולהביאו למשל אל יום ההולדת עצמו אם מכינים כדורי שוקולד עבור יום הולדת בתוך קופסת פלסטיק ובכך לשמור על סביבה נקייה ובלי לכלוך רב
  • אחסון: בגלל שמדובר במוצר כל כך קל להכנה וכל כך פשוט לשמירה במיכל קטן וקומפקטי, ניתן לשמור את הכדורים האלו בתוך המקרר ואף לאורך מספר ימים, כך שאפשר לשלוף אותם בעת הצורך, ליד הקפה למשל. 
כדורי שוקולד מצופים
כדורי שוקולד מצופים שוקולד

כדורי תמרים:

כאמור, עם החדירה של הטבעונות לחיינו וטרנדים בריאותיים נוספים, כדורי תמרים הפכו להיות אלטרנטיבה בריאה וזמינה שרבים מאיתנו מעדיפים להכין ולאכול:

  • טעם: לרבים מאיתנו, דווקא הטעם המתוק של תמרים עדיף על פני הטעם המרוכז של שוקולד. לכן, התחושה הנלווית לכדורי תמרים, עבור אלו שנשבעים בטעמם של כדורי התמרים, הוא של תחושת מתיקות הרבה יותר נעימה, הנמשכת גם לאורך יותר זמן.
  • אנרגיה: בעוד שוקולד ידוע כאופציה המספקת מעין בוסט של אנרגיה רגעי שעולה במכה אחת אבל גם יורד בצורה פתאומית, דווקא תמרים ופירות יבשים ככלל, מספקים אנרגיה לזמן רב יותר. לכן, רבים מעדיפים את האנרגיה לאורך זמן שתמרים מספקים על פני העלייה והירידה החדה והפתאומית שיש בשוקולד ולכן גם מעדיפים כדורי תמרים לעתים.
  • הכנה: בהיבט זה, דווקא לכדורי תמרים יש חסרון מסויים, שכן לפעמים חלק מהמוצרים הנדרשים להכנתם אינם נמצאים בהישג יד, כמו סילאן למשל.
תמרים
תמרים מיובשים מסוכרים

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*