שבת כהלכתה: מתכונים לארוחת שבת מושלמת

לארוחה המשפחתית ביותר בשבוע מגיעות מנות טעימות במיוחד. אספנו כמה רעיונות עבור מתכונים לשבת שימצאו חן בעיני כל הסועדים

בשר, עוף, תפוחי אדמה, כרובית וסכום על שולחן
בשר ועוף הן פתרון מושלם לארוחת שישי מוצלחת

במציאות שבה רבים מאיתנו מוותרים לחלוטין על ארוחות משפחתיות, בעיקר מסיבות של לחץ בלו"ז, ארוחת השבת נותרה אחד מהמפגשים הבודדים שעדיין מתקיימים ברוב הבתים. ולמרות שממבט ראשון נדמה שהאוכל הוא מה שנמצא במרכז השולחן, היתרונות של ארוחה כזו הם רבים ממה שאולי הנחתם. ההזדמנות לאכול יחד מאפשרת לשפר את הלכידות המשפחתית, לחזק את התקשורת ולגשר על פערים שנוצרו במהלך השבוע.

מסיבה זו, אם אתם מחפשים מתכונים לשבת שכולם יאהבו, אתם ממש לא חייבים להתחכם כדי להצליח. לפעמים המנות הקלאסיות הן אלה שזוכות למרב התשבחות וכאמור – העיקר הוא התחושה מסביב לשולחן. 

אז אילו מתכונים לשבת להכין?

למה להתחיל את הפעילות המשפחתית רק מסביב לשולחן? הכנת מתכונים לשבת יכולה להיות הזדמנות מצוינת לבשל ביחד עם הילדים. כדי ליצור אצלם עניין לנושא, אתם יכולים לבחור את המנות יחד איתם, לשים דגש על מתכונים לשבת שהם אוהבים, ולתת להם לבצע חלק מהשלבים בהתאם לגילם וליכולותיהם.

חלה לשבת היא תמיד מנה שילדים מתעניינים בה, ואפשר לתת להם להיות שותפים לערבוב, לקליעה ולפיזור השומשום. הם גם יתעניינו מאוד בפינת הקינוחים, ולכן זו הזדמנות מצוינת להכין את העוגה שהם אוהבים. בכל הקשור ליתר המנות, חפשו מתכונים לשבת שכל המשפחה מחבבת. האפשרויות הן כמובן בלתי מוגבלות, ותלויות בטעמכם. אצלנו למשל, אוהבים חריימה, קציצות עוף או דגים, אורז ותפוחי אדמה שחומים, מרק אפונה או גולאש, כרעי עוף, כרוב במילוי עוף, סלמון בתנור ועוד.

טיפים נוספים

שמרו כל מתכון חדש שאתם מכינים, עד למבחן התוצאה. מצאתם מתכונים לשבת שעושים את העבודה? צרו תיקייה במחשב או קלסר עם מתכונים, שתמיד יהיו בהישג יד. פתרון כזה יכול להיות זמין ונוח למתבגרים שכבר מנוסים במטבח, ועם הזמן תראו כיצד אתם יוצרים לעצמכם מסורת משפחתית. עם מגוון מתכונים לשבת שהילדים תמיד שמחים לאכול ואפילו להכין בעצמם. בתאבון ושבת שלום!

שולחן ערוך יפה עם צלחות וכוסות
ארוחת שבת – ארוחה משפחתית שיוצרת מסורת

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*